Наш стег је крсташ (крсташ-барјак).
Овај тип заставе био је симбол многих
хришћанских земаља, као симбол припадности хришћанству.
Заставе са представом крста се још од средњовековног раздобља јављају у српским
земљама, а током турског ропства постале су симбол устаничке борбе за слободу. По том основу,
заставе-крсташи представљају саставни део српске традиције.
Наш стег је жут; у средини је смештен бели круг, а у средини белог круга црни четир'крст. Дакле, наш стег чине боје идентичне онима са руског царског триколора: жута, бела и црна. Жута (златна) боја, која се простире око белог круга, симболише самодржавље, славу и моћ Помазаника Божјег, који штити, заступа и негује православље кроз свештену симфонију (сагласје) Цркве и Државе; Бела боја у кругу, у монархистичкој хералдици представља симбол православља као чисте вере, док црна боја којом је изображен четир'крст, симбол је хришћанског народа (боја земље од које смо створени и од које народ живи); у монархистичкој хералдичкој симболици ове боје представљају Веру, Краља и Отачаство. Боје жута, црна и бела су традиционалне боје хришћанских монархија Истока и Запада.
Четир'крст представља четири врлине, које је Свети Сава у свом Законоправилу назвао четворотворне врлине, а то су: храброст, разборитост, целомудреност и праведност. Оне су још познате и као кардиналне добродетељи (лат. cardinalis – главни) које су као аретолошки (грч. ἀρετή, арети - врлина) концепт живота успостављене још у класичној античкој философији. Платон је у својој „Држави“ кардиналне добротетељи назвао четирима добродетељима идеалне државе: φρόνησις (фронисис) - разборитост, σωφροσύνη (софросини) - целомудреност, ἀνδρεία (андреа) - храброст, δικαιοσύνη (дикеосини) - праведност.
Четир'крст са своја четири равнокрака крста, као издвојени сегмент полиставриона (гр. Πολυσταύριον: поли -много и ставрос -крст: многокрстник), симболички изображава аретичку етику или етику врлина, као хришћанско-философски концепт заснован на четири врлине, према коме се као главни циљ људског деловања схвата унапређење врлина и живота утемељеног на њима.
Појам супротан врлини је порок, из чега проистиче да је знак четир'крста антипод нове јудеомасонске цивилизације порока. Врлина насупрот пороку, захтева жртву, коју апостол Павле назива разапињањем на крст Христов како би умртвили порок и умртвили себе за порок (Гал. 6:14), због чега су четири врлине овде и представљене у виду четири крста.
Четир'крст нас позива на повратак вери и врлини, јер нас у овим злим данима, како је говорио spiritus movens хришћанског националног прегалаштва, владика Николај, спасавају, не политичке вештине, већ хришћанске врлине.
Симболика цароставничког грба
"Творите свагда бесмртна дела у Христу, веру чисту и молитву честу".
ОЛТАР ЗА БОГА И ПРЕСТО ЗА КРАЉА, ТО ЈЕ НАША ОТАЏБИНА!
Нема коментара:
Постави коментар
Цароставник задржава право не објављивања неумесних коментара