КРИТИКА
ФИЛМА „ ОПСАДА АЛКАЗАРА“ У ЧАСОПИСУ „НАША БОРБА“, 1941.
Преко
својих политичких експозитура, комунизма и масонства, јеврејска светска завера
већ стотинама година ради на рушењу духовних основа општег хришћанског поретка.
Од свих континената у тој борби са јеврејским светским злом највише је страдао
Стари Свет, који је, изложен насртајима јеврејске самовоље, све више потпадао
под њен утицај. Јеврејски духовни терор, који је суверено владао Европом преко
њених материјалних богатстава, спутавао је сваку духовну противакцију. Физичко
ропство материјализму било је много подношљивије од духовног. Отуда је дошло до
организованих акција противу Јевреја, прво у мањем, а затим у најширем обиму.
Од европских земаља Немачка је прва збацила јарам јеврејске владавине, који је Европа
од 1789 (француска револуција, нап. БРПАБ) па све до последњих социјалдемократа
стрпљиво носила. Националсоцијалистичка револуција једним широким замахом
решила је питање постојања сабраће Карла Маркса.
Шпанија
је такође једна од земаља која је прва приступила решавању тог по Европу болног
питања. Потискиван годинама, националистички елемент на први знак узбуне, који
је дошао после убиства Калва Сотела, латио се оружја. Поведена је борба кроз
коју је прошла читава Шпанија и која је, после многих тешких дана и светлих
момената, завршила недвосмисленом победом младе Шпаније.
И
тешке дане и светле моменте имао је без сумње и Алказар. Онај Алказар који је
тријумфовао над озлојеђеним и побеснелим бољшевицима и овај „Алказар“, који је
од београдске биоскопске публике искрено и топло поздрављен, срушили су физички
и духовни терор светске завереничке клике, која је преко своје, републиканске
Шпаније вршила терор над шпанским народом.
„Алказар“
је дошао као непосредни документ иза минулих шпанских крвавих догађаја, да нам
открије сву аморалност бољшевичке акције у Шпанији, која је доживела свој
фијаско, иако интензивно потпомагана од читавог левичарског света.
Мучко
убиство Сотела, трибуна националистичке Шпаније, који се није бојао да у
парламенту Ла Пасионарије и Ларга Кабаљера јавно жигоше убице шпанског народа,
потврдио је у свету већ познате крваве методе ГПУ-а, које су мирно егзистирале
у републиканској Шпанији. Насиља анархо-комуниста над заробљеним женама
шпанских националиста припадају криминалној историји човечанства. А шта да
кажемо тек о садистичком мрцварењу жена и деце артиљеријом и бомбама у
алказарској тврђави? Или о беспримерном кукавичлуку руља пред херојским отпором
малобројне посаде Алказара!
Опсада
Алказара трајала је недељама. Ни несташица хране, ни непрекидно бомбардовање
тврђаве, па чак ни дизање тврђаве у ваздух није поколебало храбре браниоце
Алказара. И онда чак, када је тврђава Алказара одлетела у ваздух и својим
рушевинама затрпала стотине жена и деце, када су избезумљене црвене руље
јуришале на хрпу камења, преостали кадети чинили су последње натчовечанске
подвиге. Када се над зидинама алказарским залепршала црвена крпа „републиканске“
Шпаније, последњи кадети су је у незадрживом налету срушили. А тада су се
Франкове трупе налазиле већ пред Толедом. Бољшевици у паничном бекству
напуштају Толедо. Генерал Франко стиже у Алаказар. Рапорт храброг команданта
Алказара био је кратак: „У Алказару ништа ново, господине генерале!“
Кроз
тај милије препун узбудљивих сцена провлачи се нит пожртвоване љубави младе
Кармен према капетану Вели, а чедна љубав Кончите према свом веренику Франциску
чини још дирљивијом гигантску борбу Алказара.
И
редитељ и глумци уложили су све напоре да овај филм сврстају у ред најбољих
филмова ове врсте. И успели су.
Данас,
пет година после крвавих алказарских догађаја, новом Шпанијом одјекује млада
фалангистичка химна победе, ослобођења и изградње, одјекује песма оних који су
кроз Алказар прославили Шпанију. Шпанска народна победа на светском
против-шпанском завером велика је. На врху њене сјајне круне блиста се дијамант
Алказар!
Ратко
Обрадовић, Наша Борба, септембар 1941
Film ,,Опсада Алказара'' je stvarno super...!
ОдговориИзбриши