Извод из Цароставничког Монархистичког Начертанија
Према хришћанском државотворном схватању слободе сваки човек треба да буде бескрајно слободан на путу добра, а да му свака слобода буде ускраћена на путу зла. Управо зато Јеванђеље указује да је од Бога она државна власт која подстиче добро и кажњава зло. Стога, Треће краљевство ће омогућити слободе сваком човеку при чињењу добра у сагласности са Законом Божијим и ускратиће слободе при чињењу дела која Закон Божији карактерише као зло. Према томе, државна власт не ограничава слободу ни једном човеку на његовом путу добра и духовно-моралног усавршавања, али сваки човек пред лицем државног законодавства не сме своју слободу злоупотребити. Из овога излазе дужности и права за обе стране: државна власт има и право и дужност да употреби и силу у спречавању човека да своју слободу на зло употребљава. Док ће са друге стране, сваки човек бити заштићен законом у случају ускраћивања слободе на његовом путу ка добру и савршенству. Стога, и човек и држава биће подређени Богу и Божијем закону, тј. хришћанском вредносном апсолутизму, насупрот либерализму и од Јевреја подметнуто-наметнутом вредносном релативизму.
Дакле, појам људских слобода у Трећем краљевству, биће ограничен и условљен хришћанском етиком. Јер људске слободе не могу бити успостављене без морала, нити морал без вере. Једина истинска слобода је у ствари хришћанска слобода. Та слобода се састоји у томе да се човеку као појединцу и целокупној друштвеној заједници омогући слободно, неометано стремљење ка узвишеном и праведном и да се што је могуће више уклоне саблазни и спољашње зле понуде. Наравно, свако је слободан да се поведе и за овим последњим, али га макар друштвено уређење у томе неће подржавати.
За целокопуно Начертаније кликни ОВДЕ.
Нема коментара:
Постави коментар
Цароставник задржава право не објављивања неумесних коментара