Чланска значка Цароставника |
Симболика цароставничког грба
ШАР, ШТИТ, МАЧ
У фокус цароставниковог штита, смештен је симбол хришћанске царске/краљевске самодржавне власти, шар - кугла са крстом (globus cruciger), који још симболизује и Христову владавину над целим светом.
Штит који на себи носи изображење шара, представља одбрану вековечних хришћанских вредности чије спровођење на земљи, као својеврсну извршну божанску власт, обезбеђује помазаник Божији, благоверни цар/краљ самодржац.
Штит нас још подсећа на аманет којим су спартанске мајке своје синове испраћеле у бој: са штитом или на њему (грч. ἢ τὰν ἢ ἐπὶ τᾶς). Ова испраћајна жеља је значила да се из боја врате у слави или као победници са штитом у руци (ако се врате кући живи без штита, то је значило да су га бацили док су бежали спасавајући свој живот, јер је тежина гломазног спартанског штита чинила брзо трчање немогућим, што се сматрало чином кукавичлука) или као мртви на штиту (у Спарти је био обичај да се борци пали у часној борби, враћају домовима ношени на штитовима). Ова спартанска симболика прожима нас бесмртним духом милитаристичког етоса, узвишеног односа према часној борби и часној смрти за одбрану Отаџбине!
Мач као симбол силе и власти на првом месту представља мач чојства, то јест, мач против зла у самом соби, силу над самим собом, власт над самим собом, а онда и мач јунаштва, мач над злом које се пројављује у другима.
Такође, Свето Писмо вели да је богоблагословена само она власт која подстиче добро, а кажњава зло. Односно, помаже победу добра над злом, победу врлине над пороцима. У том контексту исукани мач на нашем грбу представља страх за зла дела, "јер не носи мача узалуд, јер је Божији слуга осветник, да излије гнев на онога који чини зло" (Рим.13,4).
Двосекли мач, који се често помиње у Светом Писмо, представља Реч Божију, која је на земљу донела "не мир, него мач" (Мат.10:34). Мач против лажног мира успостављеног у корист зла и мач за успостављање истинског мира у корист побожности. Двосекли мач који у виђењу св. Јована Богослова, - Апокалипси, излази из уста Христових је мач који ће поразити све оне који се боре на страни антихриста, а на крају и самог антихриста.
У требној молитви за благосиљање војничког оружја између осталог стоји: "Господе Боже наш пошљи небесни благослов свој на мач овај; дај силу и снагу онима који га носе на утврђење и заштиту Црква твоје свете и на земљи постојећег светог наслеђа твог и учини га грозним и страшним свакој непријатељској сили и покажи победоносним ради одбране и заштите Истине Христове".
Реч Божија веру назива штитом, а молитву мачем (Еф.6,11-18). Зато нас наш грб подсећа на највише завештање нашег бесмртног архивожда и архиепископа Светога Саве, предато српском народу на Спасовдан 1220. у Жичи Седмовратој:
"Творите свагда бесмртна дела у Христу, веру чисту и молитву честу".
Боје грба су бела и жута (златна). Бела боја, која преовладава на грбу, у монархистичкој хералдици представља симбол православља као чисте вере. Жута (златна) боја, којом је изображен шар, дршка мача и ивица штита, симболише самодржавну монархију, славу и моћ помазаника Божјег, који штити, заступа и негује православље кроз свештену симфонију (сагласје) Цркве и Државе. Речју, хералдичке боје грба представљају цароставну доктрину изложену у нашем бесмртном слогану:
ОЛТАР ЗА БОГА И ПРЕСТО ЗА КРАЉА, ТО ЈЕ НАША ОТАЏБИНА!
Дакле, ШАР, ШТИТ и МАЧ уобличени у једну целину грба Цароставника представљају идеолошку доктрину цароставничког милитантног хришћанског монархизма.
+ + +
Нема коментара:
Постави коментар
Цароставник задржава право не објављивања неумесних коментара